Mekalasin toimitukset siirtyvät Postnordin kuljetettavaksi 1.3.2022 alkaen.
Haluamme tarjota asiakkaillemme entistä parempaa ja laajempaa tuotteiden toimituspalvelua. Olemmekin iloisia voidessamme tiedottaa Mekalasin toimitusten siirtyvän Postnordin kuljetettavaksi 1.3.2022 alkaen. Suurimpana muutoksena tämä näkyy noutopisteiden määrän lisääntymisellä, peräti n. 200 uudella pisteellä.
Tarkat noutopisteiden sijainnit näet täältä.
Postnordin toimituspalveluiden lisäksi käytämme julkisen terveydenhuollon sopimuksen niin vaatiessa, vain poikkeustapauksissa, tuotteidemme toimittamistapana Postin kirjetoimituksia suoraan loppukäyttäjälle. Oletustoimitustapana näissä kuitenkin on toimitus/lähetys noutopisteeseen ja toivoisimme tämän seikan painotusta asiakkaillenne.
Kirjetoimituksista muutama huomio (seuraavat ohjeet koskevat siis vain tapauksia, joissa yksittäiset tuotteet toimitetaan postin kirjeenä):
Toivoisimme teitä, jos mahdollista, luopumaan kirjetoimitustavasta loppukäyttäjälle. Kirjeen toimitusta ei ole mahdollista seurata mitenkään, ja näin ollen lähetyksen rikkoutuessa tai kadotessa sen kulusta ei ole saatavilla mitään dokumentaatiota. Tästä seuraa se, että korvausten saaminen postilta on mahdotonta. Lisäksi kirjetoimituksissa on rajoitteita tuotteiden suhteen; esimerkiksi kaikki Medin tuotteet eivät kokonsa puolesta mahdu toimitettavaksi kirjeenä postiluukkuun.
Varmin tapa saada tilatut tuotteet kotiinkuljetuksella loppukäyttäjälle kotiin toimitettuna on käyttää Postnordin mypack home -kotiinkuljetusta. Jos loppukäyttäjällä ei ole esimerkiksi puhelinta tai loppukäyttäjällä on muuten haasteita “hallita” tätä toimitustapaa, jolla sopia tarkka kotiinkuljetuksen aikataulu, emme suosittele kotiin tilaamista.
Huomioittehan sen, että rahdin toimittaja tarvitsee käyttöönsä puhelinnumeron, jonka haltija kykenee sopimaan sukkien toimittamiseen liittyvistä aikatauluista. Numeron ei siis välttämättä tarvitse olla käyttäjän oma, vaan tarvittaessa esim. sukkien käyttäjän omaisen.
Muita huomioita liittyen tilaamiseen:
Jos tilaus halutaan toimittaa muuhun kuin tilaajan toimitusosoitteeseen, tulee oikea toimitusosoite ilmoittaa tilausta tehdessä.
Tilauksen voi noutaa noutopisteestä myös toinen henkilö kuin tuotteen varsinainen käyttäjä. Tällöin tulee tilausta tehdessä toimitusosoitteeseen merkitä noutavan henkilön nimi ja puhelinnumero.
Huomion arvoinen seikka myös asiakkaille vastaanottamista varten on se, että lähettäjän tiedoissa lukee aina Mekalasi Oy. Tämä on hyvä mainita asiakkaalle etukäteen, ettei hän luulee saapumisviestiä esimerkiksi huijaukseksi.
Jos esimerkiksi olemme toimittaneet tuotetta väärin, tilaamme tuotteille noudon. Mekalasin virheestä johtuvia palautuksia ei tarvitse siis enää viedä noutopisteisiin.
Lisätietoa muutoksesta:
Asiakaspalvelu p. 09 341 72 800 mekalasi@mekalasi.fi
Sari Vainikka, myyntikooordinaattori fysioterapia p. 09 341 72 868 sari.vainikka@mekalasi.fi
Keväisin terveisin,
Mekalasi Oy